Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zaterdag 28 maart 2015

Mijn meat loaf ( gehakt brood)

Al zo lang niet gemaakt, had ik opeens zin om dit gerecht 'uit de oude doos' te halen en het op te dienen. Het moet minimaal 16 jaar geleden zijn dat ik het gemaakt hebt. Altijd een gezin's favoriet en er bleef nooit wat van over óf ik moest er twee gemaakt hebben.Één voor de maaltijd en één voor beleg op brood of bijgerecht bij een salade.

De klus is geklaard, we hebben wat later gegeten vanavond dus nu dan eindelijk HET gerecht waar jullie op zitten te wachten.

Wat heb je nodig:
Gelet op de aantal gasten aan tafel pas hoeveelheid ingrediënten aan- dit is meer dan voldoende voor 4 personen.

400-500gr gehakt
twee beschuit ( of paneermeel)
1 ei voor het binden van het gehakt
1 gesnipperd ui
1 teentje knoflook- fijn gehakt
1 fijngesneden paprika ( ik heb geel gebruikt)
Paprika poeder, kerriepoeder, koriander, zout,
tien blaadjes fijngehakte munt
6-8 worsten - raw en ontvelt
Flinke scheut tomatenketchup of BBQ saus
Bloem
3 semi hard gekookte eieren ( 5-6 minuten)


In kom 1. De gehakt, 3/4 van het ui, de knoflook, alle kruiden, paprika, ei, fijngeknepen beschuit ( of paneermeel).
Meng

In kom 2. het vlees van de worsten, de rest van het fijngesnipperd ui, scheut bbq saus of ketchup. Meng.


Voorverwarm de oven op 160 graden.


Bestrooi plank of aanrecht royaal met bloem en bewerk het worstjes vlees er iets mee. Niet te droog maken. Met vingers druk het vlees plat en maak als een plak groot genoeg om je broodvorm de zijkanten en bodem te bedekken. Behoudt wat worstjesvlees mix voor 'deksel'.


Vul broodvorm net miet voor de helft. Leg de eieren er in en druk iets naar beneden dat ze goed 'in' het gehakt liggen.


Vul met de rest van het gehakt en leg 'deksel van het vlees erop. Druk dicht.
Ze in oven en bak voor ong 30 minuten.


Terwijl in oven bereid bijgerecht voor -

Baktijd om - haal uit oven. laat even staan. Haal uit bakvorm let op de vetten die vrijgekomen zijn. Zet op rek boven een schaal. Laat nog even rusten. Snij dan in plakken.




Smakelijk eten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten