Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 24 maart 2015

Maandagavond maaltijd, tegenwoordig een verrassing.

Het is tijd om een maaltijd op tafel te toveren. Het was vanochtend erg koud- dikke vorst op de grond, toch scheen het zonnetje en was de lucht strak blauw. Ik bepaal wat we gaan eten- denken dat dit mooie weer doorzet vandaag.

Wij hebben geen vaste week menu meer - het was wel zo. Maandag was spaghetti dag. Ik heb dat maar losgelaten. Te voorspelbaar en ik werd er een beetje lui van.

Het is een zit stil dag- veel computerwerk dus niet veel beweging. De activiteiten van de dag bepalen vaak wel wat de pot schaft. Weinig beweging maar toch bezig. Ik besluit dat we veel vitaminen en ook een licht verteerbare maaltijd nodig hebben. Door weinig beweging gehad te hebben wil ik ook iets met wat 'pit' serveren. Niet heet - maar veel smaak. Die verse koriander die nog aan het plantje zit gaat er allemaal in. Schaar pakken en knippen die bos. Mijn gedachten zoeken naar een gerecht die aan zal spreken na zo'n dag als vandaag.

De kippenreepjes uit de vriezer, ik heb diverse verse groenten. Het wordt iets oosters, waarschijnlijk met gember en kokos.

Als ik Oosters kook, dan gebruik ik ook stokjes om te eten. Smaakt zoveel lekkerder. Kleine hapjes, heerlijke smaken en langzaam genieten.

Geleidelijk aan komt er een beeld - ik zie het bord met een gerecht voor me. Mooi zo. Dat wordt smullen vanavond.

Prei, bosui, knoflook, broccoli, champignons,
oranje en groene paprika, taugé, kippenreepjes
en noodles. Gembersiroop en kokosmelk, zout en peper.
Eerst de kippenreepjes in wok dichtschroeien.
Ik gebruik kokosolie maar wat eigen voorkeur heeft is
natuurlijk ook prima.

Haal de kip eruit en roerbak de 'harde' groente
eerst tot glazig

Dan de snel gare groente toevoegen.
Ook de verse koriander, gember siroop, kokosroom en zout toe.
Als laatste voeg de taugé toe.Terwijl de taugé en smaken goed intrekken-
kook de noodles
Voorverwarm de borden- verdeel de noodles
en schep de groente en vlees op het bord.
Schep was saus over het geheel
Serveer met of zonder stokjes

Smakelijk eten!

2 opmerkingen: