Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 10 maart 2015

Hehe, eindelijk weer in mijn eigen keuken

Ik ben terug van weggeweest.

Weggeweest niet alleen van huis en haard maar ook manlief en land.

Mijn kinderen wonen Down Under in Australiƫ en Nieuw Zeeland.

Om de zoveel tijd ga ik oma spelen en ben ik weer even mama.

Dat is genieten.

De keuken is dan iets minder in beeld - behalve

Voor oma pannenkoeken en oma appeltaart!

Die worden al direct besteld als de (klein) kinderen weten dat ik kom.

Pannenkoeken voor ontbijt, lunch en een na schoolse snack.

Appeltaart - voor bij de koffie, een desert of gewoon om in de vriezer te doen tot na oma vertrokken is om nog even te genieten van de smaak - die toch anders is dan de appeltaart die zij zelf bakken.

Ik  ben weer thuis. De lange reis zit er weer op. De jetlag nog niet helemaal uit mijn lijf.

Ik heb weer zin in koken, in recepten uitproberen en nieuwe smaken ontdekken.

Mijn balkon heeft mijn aandacht nodig.

Er moeten kruidenplanten aangeschaft worden.

Er moeten twee plantenbakken gemaakt worden.

Er komt weer sla in de bloembakken en snoeptomaatjes in de pot.

Het is voorjaar, dat voel je meteen!

Ik heb er zin in....

San choy bow - een gerecht gemaakt door mijn kleindochter van 10
Ga ik ook maken! Het was verrukkelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten