Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 4 augustus 2015

Klop klop- ja ik ben thuis

Zo, dat is weer eventjes geleden dat ik vanuit mijn keuken wat schrijf. Excuses. De zomer routine is toch anders dan anders he? Meer buiten, meer bezoekers...gewoon meer van dit en minder van dat.

Ik heb het druk gehad met wat andere dingetjes toch ook veel in de keuken geweest. Alleen geen tijd genomen om jullie in te lichten over lekker gerechten enzo.

Ik zal trachten mijn slechte gewoontes aan te passen en weer braaf mijn best te gaan doen.

Ik schrijf blogs over een aantal gevarieerde zaken - en de keuken moest eventjes ruimte maken.

Mijn man maakten een opmerking nog geen half uur geleden en ik kwam toen weer met een idee op tafel waar ik al een tijdje mee bezig ben.

Wij krijgen nogal vaak gasten aan tafel.
Dat is zo leuk.

Dan bedenk ik een 3-4 of meer gangen menu en zit ik volop in de planning en lijstjes maken.

Vooral als er een paar dagen achter elkaar bezoek komt zoals kort geleden.

Het is niet de bedoeling om 3 avonden dezelfde gerechten op te dienen.

Deze week is het weer gezellig druk in de keuken. Vanavond eten in een bootje- al varend in de Biesbosch.

Donderdag en vrijdag laat middag en avond bezoek die ook aan gaan schuiven aan tafel.

Wat hebben ze al een keer gegeten bij ons vroeg manlief? Oh jee, ik wist het niet meer.
Ik weet wel wat niet op hun bord moet... erg belangrijk om vooraf over allergieën en ongewenste smaken te weten. Maakt het plannen en serveren en groter succes dan iets voorschotelen wat op het 'NIET ETEN' lijstje staat van je gasten.

Toen schoot mijn idee weer te binnen waar ik vorig jaar al over ben gaan brainstormen.

Ik ga een bezoekerslog van maaltijden bijhouden. Nee geen BLOG maar een LOG. Een record van gerechten en eet weetjes van mijn gasten. Zorgt voor onbezorgd en gevarieerd koken.

Had ik al lang moeten doen natuurlijk - maar er kwam maar niets van.

Nu is HET MOMENT aangebroken.

Ik ga al mijn eetgasten en de menus vastleggen inclusief hun beoordelingen. Dat wordt spannend.

Weer een klus erbij!! Nou over eten praten en schrijven vind ik een van de leukste dingen- dus kom maar op met mijn ontwerp- ik ga ervoor.

Ik zal zo af en toe een kijkje geven in de vorderingen hiervan.

Een titel- dat moet ik nog verzinnen. Heb wel wat ideetjes maar...... ik ben er nog niet helemaal uit.

Tot schrijfs en geniet van de keuken allen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten