Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 18 augustus 2015

Het diner boek

Een kort poosje geleden heb ik als idee gebracht dat ik een diner boek wilde maken.

De inhoud zou bestaan uit etentjes thuis met vrienden waar wij gezellig een maaltijd mee hebben gedeeld.

Het verzamelen van recepten, ideeën en informatie loopt gestaag. Er komt meer bij kijken dan je denkt.

Ten eerste vind ik het belangrijk om van voorkeuren en allergieën op de hoogte te zijn. Die noteer ik tegenwoordig omdat ik toch bang ben om een foutje te maken.

Dan kijk ik naar de personen zelf. Wat weet ik van ze? Hebben we vaker samen als tafelgenoten gezeten? Kan ook dat je wel eens met vrienden uit eten bent geweest- zo ja, welke voorkeuren hadden ze bij het bestellen?

Als het mensen zijn die veel reizen- waar kies je voor?

Zijn het 'Hollandse pot' mensen? Ook heerlijk om voor te koken- een 'hutspot' opsmukken. Iets bijzonders maken van iets 'gewoons'. Of gewoon - gewoon doen.

Ik heb een kladblok waarin ik een menu samenstel en een 'To Do' lijst in  maak. Een stappen plan met, waar nodig, soms bijzondere aantekeningen. Ik zorg voor een volle accu op mijn ipad ( als kookboek op mijn aanrecht) en iphone ( voor de nodig kiekjes). Wat voor foto's wil ik erbij hebben. Niet alleen plaatjes van borden met het gerecht...!

Enfin, ik ben er druk mee bezig.

Als ik persoonlijke foto's wil gebruiken moet ik zorgen dat ik toestemming hebt. Dat mensen niet in de verlegenheid gebracht worden hierdoor.

Ik kijk steeds kritischer naar mijn servies en bestek. Lastig als je net kleiner ben gaan wonen en de kasten wat minder ruimtelijk zijn.

Ik moet zorgen voor de juiste vermeldingen van oorsprong gerecht. Niet alles is door mij verzonnen, wel veel aangepast. Ook dat zal ik vermelden. Het wordt nog een hele klus maar ik heb er echt zin in om dit project tot een tevredenheid's niveau te brengen waar ikzelf blij van wordt.

Het wordt een liefdesverhaal - over eten en vriendschappen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten