Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 26 september 2014

De makkelijke maaltijd

Het is een rare week geweest. Op privé niveau hebben wij het erg druk. En ik ben de jongste niet meer - dus wordt ik wat sneller moe en duurt het iets langer voordat ik weer 'de oude' ben.

De afgelopen week was het weer behoorlijk raak. Ik was zo moe dat er wat makkelijke maaltijden aan te pas kwamen. En ik was er niet goed op voorbereid. Doordat de vriezer net schoon gemaakt was - had ik het vooraf wat leeggegeten voor het gemak.

Om het aan te vullen met ingevroren sauzen en op te warmen maaltijden was er nog niet van gekomen.

Op mijn 'te doen' lijstje staat nu - dubbele porties koken, extra saus maken en de valappels invriezen als appelvulling en appelmoes.

Toen mijn kinderen nog klein waren en ik in New Zealand woonde was het een jaarlijks gewoonte om te wekken, in te vriezen en jam, sauzen en augurken op te slaan voor het komend jaar. En dat was me een hele taak. Ik word er nu moe van als ik er aan denk. Maar ik denk er wel met een blij en trots gevoel op terug.

Wat een voldoening - kasten vol potten met mooie kleuren, verse producten en de mogelijkheid to heerlijke gerechten.

De 4 seizoenen brengen elk zijn bekoring met zich mee - nu is het de tijd om te oogsten. Tijd om op te slaan in voorbereiding op legen tuinen en kassen. Tijd om te zorgen dat de planken en potten vol komen met eigen gekweekt of in grote hoeveelheden opgekochte groenten en fruit binnen handbereik zijn voor de komende maanden.

Samen met mijn vriendin Robyn zorgde wij ervoor dat er fruit als toetje op tafel kwam, dat de spaghettisaus uit onze eigen potjes gebruikt werd en dat bij de hartige snacks eigen ingemaakte augurken en zoet zure uitjes waren. De jam op brood ( favoriet was abrikoos met ananas) werd ook als cadeautje gebruikt omdat het zo lekker en gewild was.

Voor diegene die de energie en moed hebben om ook te wekken, jam maken,  sauzen in te vriezen zeg ik " chapeau". Veel succes en vooral veel plezier in de komende maanden als jullie genieten van je harde werk. Die beloning maakt veel goed.






1 opmerking: