Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zaterdag 6 september 2014

Creatief bezig in de keuken

Het was me een weekje van afwisseling, druk druk, weg en thuis en meer dan dat.

Ik merk dat ik wat meer tijd nodig heb om bij te komen van overvolle dagen en kortere nachten.

Ondanks alle drukte heb ik ruimte gevonden om twee schalen Griekse salade te maken voor ons jaarlijks buurt BBQ.

Ik heb een aantal van deze schalen opgespaard over een langere periode. Lekker Sushi halen en schalen behouden. Ik (her) gebruik ze regelmatig als ik een gerecht of iets mee moet nemen of een grotere groep eet bezoek thuis krijg. De schotels zijn een goed afgestelde maat, de deksel passen er voortreffelijk op en ze kunnen stapelen in de kelder of zelfs in een tas.


Enfin, een Griekse salade is zo gemaakt. Geen poespas ( dat zei een oud Grieks mannetje tegen mij toen we op Corfu waren). Hij zei " gewoon snijden geeft niet alles gelijkmatig - gewoon chop chop en in de schaal doen". Dus ben ik me ervan bewust dat alle stukjes niet gelijkmatig hoeven, dat de volgorde aan mij ligt en de verhoudingen van de ingrediƫnten ook een persoonlijk tintje mogen hebben.
Wat ik wel weet, om vocht tot een minimum te houden, is dat het handig is om de zaadlijsten uit de komkommer te halen en niet schillen, en het vocht uit de tomaten verwijderen. ( Ik haal de schil van de tomaat er af)

Het begin van iets heerlijks
Nou vinden de kippen de zaadjes uit de komkommer wel te pruimen maar ik vind het zonde om die tomatenvocht weg te gooien. Daar kan van alles mee gemaakt worden toch? Of als toevoeging in een gerecht ( denk aan die jus van je vlees) of met een bouillon blokje en kruiden als een saus over pasta.

Wees creatief - en probeer zo weinig mogelijk etensresten weg te gooien.

Enfin, ik had geen reden om die avond te koken omdat we naar de BBQ gingen- en dan is het zaterdag- en als er geen gasten komen is het mijn ' makkelijke maaltijd' dag.

Beneden in de  keuken pruttelt mijn saus in de pan - en het ruikt HEERLIJK!


Het recept komt op de FACEBOOK pagina van In mijn Keuken.

LIKE de pagina en maak kans op een super goed Kookboek!






2 opmerkingen: