Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 26 januari 2016

Inspiratie

Overkomt het je wel eens, dat je, tegen etenstijd helemaal geen inspiratie of zin hebt in het komen van een maaltijd?

Voor mij is koken een energiedrankje. Ik sta soms uren in de keuken en geniet volop, geen moment dat ik denk- kon ik nou maar eens zitten! Ik kan meer moe worden van een klus als ramen zemen dan een 3 of 4 gangen menu op tafel zetten.

En toch, toch heb ik dagen dat ik denk- nee he! Even niet. Moet dat nou? Ja, dan komt het meestal wel goed hoor. Dan trek ik de koelkast open, de pantry en kijk ik wat voor mogelijkheden zich voordoen. En soms is dat nou net wat ik nodig heb- een uitdaging. De beste gerechten komen vaak uit wanhoop. Nou ja, in ieder geval de meest verrassende.

Nou is het niet zo dat ik een uitzondering ben.. want dit gevoel van uuugggh komt vast in meerdere keukens voor. Net als bij die van een vriendin. We Whatsappen wel eens met elkaar- en op een dag kreeg ik een vraag, " zou ik een keertje samen met jou mogen koken- ik ben mijn creativiteit en inspiratie kwijt."

Oh wat een compliment. Ik was er eventjes stil van. Hoe leuk is dat?

Ja, en dan gaan meteen mijn radertjes draaien he. Ik grijp naar kookboeken en mijn iPad. Bronnen van inspiratie. We hebben 2 datums geprikt. Op een avond koken we in haar keuken en op de andere in de mijne. Het menu heeft als hoofd ingredient - vis! En ik heb al een aantal gerechten die aan de 'eisen' voldoen.

Nu het menu vast leggen - dat doen we ook samen, en een boodschappenlijst opstellen. Spannend hoor. Wat een leuk idee eigenlijk, dacht ik. Want zo leer je van elkaar, deel je ervaringen, stylen van koken en technieken. Tegelijker tijd ben je samen en het delen van een passie schept een band.

Het is niet iets bijzonders en misschien toch weer wel. Ik dacht, ik deel dit idee, misschien zijn er meer hobby koks die samen met een vriendin de keuken in willen duiken..om van elkaar te leren.

Wordt vervolgt... de ervaring zal ik met jullie later delen.

2 opmerkingen:

  1. Wat super leuk zeg samen koken. ..Ja daad ben jij SUPER GOED IN.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Veronique- is ook een hele leuke manier om andere dingen te leren van anderen. En ik leer graag!

      Verwijderen