Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 6 januari 2016

Het recept voor de Neiman Marcus Cookies


Een bijzonder verhaal- ik wilde het toch delen....


Dit gebeurde in Amerika- ik was er niet bij maar kan mij er wat bij voorstellen.! Daar gebeurt zoveel waar ik met verbazing naar kijk. Ik heb het bedrijf even gegoogeld en het ziet er uit alsof het een Amerikaanse Bijenkorf-achtig bedrijf is.

Ik heb op verschillende manier ooit recepten gekregen maar deze is toch wel heel bijzonder.

In kort - een moeder en dochter aten in het restaurant van deze 'super store' de Neiman-Marcus Cafe in Dallas, en bestelden (ook) een lekker koekje waar ze hier bekend om stonden. De mevrouw in kwestie vroeg of ze het recept mocht hebben - "ja" zei de serveerster" maar je moet ervoor betalen." Hoeveel dan moet dat dan zijn? vraagt de vrouw. De serveerster antwoordde " twee- vijftig, een koopje als je het mij vraagt!"

De vrouw betaalde haar lunch en aankopen met haar Visa. Bij het ontvangen van haar afschrift - zag ze dat ze $250,00 had betaald en niet $2,50 zoals zij had begrepen.

Na veel gesteggel en gedoe en er niet uitkomen met het bedrijf heeft deze mevrouw besloten het recept de wereld in te sturen zodat het bedrijf geen geld meer kon verdienen aan dit 'exclusief' recept.

Hier dus het recept - GRATIS en voor niks
$250 Neiman Marcus Cookies

* 2 cups butter
* 24 oz. chocolate chips
* 4 cups flour
* 2 cups brown sugar
* 2 tsp. baking soda
* 1 tsp. salt
* 2 cups sugar
* 1 8 oz. Hershey Bar (grated)
* 5 cups blended oatmeal ( havermout)
* 4 eggs
* 2 tsp. baking powder
* 2 tsp. vanilla
* 3 cups chopped nuts (your choice)
Measure oatmeal, and blend in a blender to a fine
powder. Cream the butter and both sugars. Add eggs and vanilla, mix together
with flour, oatmeal, salt, baking powder, and baking soda. Add chocolate chips,
Hershey Bar, and nuts. Roll into balls, and place two inches apart on a cookie sheet.
Bake for 10 minutes at 375 degrees. Makes 112 cookies.

Verder vraagt de vrouw of iedereen die het recept krijgt om het door te sturen en te delen. Zo, zegt ze, krijgt zij er $250,00 voldoening voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten