Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 29 september 2015

Het wordt WEER lekker eten

Even de draad weer oppakken. De dagen worden, wat het licht betreft, korter. Moet even wennen. Ik moet ook mijn dagindeling eventjes aanpassen. Nog een week of 4 en dan gaan we de wintertijd ook weer in. Alles heeft zo zijn bekoring - toch neem ik even de ruimte om het me weer aan te wennen.

Wij eten dan ook eerder - wel gezellig met die kaarsen enzo. In de zomer kleuren de gerechten fris en sprankelend vanwege de tomaten, sla soorten en diverse toevoegingen. sWinters kleuren de gerechten zich ook mooi- met meer diepere kleuren van de pompoen, de winterwortel en groene bladen van boerenkool.

Het oog wil ook wat - een saai en dof uitziend gerecht gaat soms smakeloos naar binnen, ondanks de kruiden.

Wij waren in de stad - en het werd laat. Besloten om toch maar daar wat te eten de doken een, voor ons nieuwe toko binnen. Vietnamees en Indonesische gerechten. Het was druk binnen. Gezellig geroezemoes onder de gasten - en druk heen en weer gevlieg van het personeel.

Al snel hadden wij iets uitgekozen- de vriendelijke bediening ons helpen met het vertalen vane en paar onbekende termen. Wijntje erbij en wachten maar.

Ik stond echt versteld van de grootte van het bord dat al snel voor mijn neus stond. Ook mijn man kreeg een behoorlijk groot portie eten te verwerken. Wat een geluk dat men tegenwoordig een 'doggy bag' mee naar huis mag nemen. Ik kreeg een voedselbakje zoals je dat krijgt bij de chinees en een draagtas erbij voor het meenemen van mijn (overgebleven) maaltijd. Het was ECHT teveel.

Vandaag maakte ik er een vers nieuw gerecht van. Niet 'eventjes opwarmen'. Maar echt een 'opfrisbeurt' en een smakelijke maaltijd om heerlijk van de genieten.

Wat een ander is begonnen - maak ik  nu af.

Het overgebleven noodle gerecht

Roze garnalen en gekookte mosselen

Heel fijn gesneden blokjes wortel, knoflook en Chinese kool
met koriander en knoflook woksaus.


Het eind resultaat mocht er wezen....gesmuld hebben wij. Borden helemaal schoon geschraapt.


En zo zaten wij weer aan een koningsmaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten