Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zaterdag 5 september 2015

Gevulde marrow(courgette) ook lekker

Je mag het noemen wat je wilt - overgrote courgette of marrow ( zoals ik er mee bekend bent)want lekker smaken doet het in ieder geval.



Courgette- een volgens mij, niet veel gebruikte groente die een  hoofdrol speelt. Wel meekoken of bakken maar als 'hoofd groente' komt het niet vaak voor denk ik.

Afgelopen week hebben wij deze groente een hoofdrol gegeven aan tafel.

Vandaag de gevulde marrow/ courgette.


Met een lane dunne lepen heb ik de marrow voor 3/4 uitgehold. Ik heb rekening gehouden met het eindstuk want zo een grote ovenschaal had ik niet. Er moest een stukje af, en ik moest rekening houden met een 'bodem' zeg maar. Er moest nog een stukje marrow aan het eind zitten om af te sluiten.

De marrow was al ingekort doordat de eerste plakken de dag ervoor waren gebruikt voor een ander gerecht.


 Een gevarieerd en kleurrijk assortiment groente licht voorbakken in wat olijfolie.
Voeg kruiden toe die je aanspreken.
Ik heb pittige paprika poeder en een groene peper toegevoegd.

Net voordat ik de marrow heb gevuld is er een halve blok feta kaas door de groente gegaan. Dit zorgde voor de zoute toevoeging.


Ik heb het eind van de marrow afgesneden rekening houden met het feit dat er een stukje aan moest blijven zodat de gevulde marrow afgesloten was.

Recht overeind neergezet en met lepel de groente mengels erin gedaan. Lichtelijk aandrukken want groente 'krimpt' ook met koken.
Een 'dop' erop


Met olijfolie de buitenkant insmeren en in de oven ( 175 gr) voor ongeveer 30 minuten.
Prikken om te kijken of de marrow gaar is. Moet niet te zacht of nat zijn. Anders krijg je een ingezakte plak op je bord.



Snij in gewenste dikte plakken.

Serveer met een stukje vlees, of voor de vegetariƫr met couscous, bulgar of rijst.

Ik hoop dat je nu een ander beeld hebt van die zogenaamde 'saaie' courgette.

Er valt zoveel mee te doen.

Smakelijk eten.

Laat je creativiteit erop los en bedenk andere vullingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten