Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 20 september 2015

Verandering van spijs....

Vanochtend stond ik net voor 7:00 op mijn balkon en voelde de zuiverheid van de lucht. Toen ik op het gras en het riet neerkeek leek het alsof er een vorst was geweest.  Ik denk echt van' bijna'. De lucht was strak en helder, net als het glimmend water. Als een spiegel lag het rustig de (vast en zeker) aankomende bootjesverkeer af te wachten. Ik was blij dat ik dit zo kon aanschouwen. Vers, nieuw, nog niet aangeraakt.

En dat brengt mij tot het onderwerp - een  nieuw seizoen is aangebroken.

Natuurlijk zullen er wel zomerse momenten zijn - dan wel van korte aard. Nog 'eventjes' die bbq aansteken, nog even die frisse salade. En een picknick in het bos zal ook nog wel kunnen, maar geleidelijk aan moeten we toch die zomerse dagen en recepten vervangen voor andere. En daar is niets mis mee. Verandering van spijs - doet eten, toch?

Gisteren reed ik door een prachtig landbouw landschap. Op boerenerven stonden karren en kraampjes met allerlei vormen en kleuren van pompoenen.  Ik zal in dorpjes herfst tafereeltjes en de etalages kleuren ook al mee. Prachtig gezicht.

Dan krijg ik de neiging om in mijn kookboeken te gaan snuffelen weer te gaan experimenteren en uitproberen. Nog een maandje en krijg ik 5 logees. Mijn dochter, haar man en de drie kinderen komen op bezoek uit Nieuw Zeeland. Dan wil ik op culinaire gebeid in ieder geval - lekkere dingen op tafel zetten. Ik krijg er nu al zin in. De warme geuren, de specerijen de kaarsen op tafel.

Ik weet het, het najaar en de donkere maanden zijn voor sommigen moeilijk - ik probeer dan ook een beetje licht te brengen door vanaf nu met wat 'comfort food' recepten te komen die passen in deze periode - en ook de zon laat schijnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten