Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 19 april 2015

Groene energie

Soms heb (je) ik wel van die dagen dat je wel bezig bent maar niet vooruit te branden. Energie is er wel, maar net als op je tablet, telefoon ofzo zijn er maar een paar streepjes over. Tijd om op te laden.

De zon scheen er was wel een fris briesje maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik pakte een boek waar ik mee bezig was, mijn ipad ( voor eventueel het opzoeken van recepten) en een glas water.

Na verloop van tijd begon ik wat flauwtjes te worden- zo van, ik had geen honger maar voelde toch de neiging om te eten. Het was echt tijd om serieus te denken hoe ik mijn accu op kon laden en dan op een manier waar ik de hele dag daar verder plezier van zou hebben.

Want, ons lichaam vraagt om de nodige voeding om gezond te blijven. Soms eten we uit gewoonte en altijd hetzelfde. Tijd van de dag of avond, dat roept iets op en we vallen in een patroon van herhaling. Net als om 10 uur kopje koffie of thee 'met wat erbij'. En dat 'erbij' is vaak ook hetzelfde.

Even pauzeren- oh wat eten erbij!

Tv kijken, ah een glas van iets- cola of biertje-  nootjes of chips erbij.

Een ei zonder zout is ook niet lekker.

Gewoontes. Moeilijk te doorbreken en/of aan te passen.

En vooral willen we iets SNEL, NU, GEEN GEDOE.

Pakje open, klaar!

Ik was dus gewend bij 'pauze nemen' iets te eten en/of drinken en dat wilde ik nu onbewust ook.

Een boterham zou  het niet worden, een pinda of cracker ook niet. En met het beetje energie die ik nog had ( luieren in de zon maakt nog luier) ben ik de keuken in gegaan.



2 Appels, flinke grote hand vol spinazie, kwart knol venkel, sap citroen, stukje verse gember.
Alles in de blender. Royaal kopje spa blauw erbij en draaien maar.

Daarna door de zeef en met de soeplepel door de zeef geperst

De overige hard vezels overgehouden - kijk dat is niet veel wat overblijf.


Terug op het balkon heb ik zitten genieten en voelde ik me beter worden met elke hap, slok en teug!

Het is voorjaar, alle bomen beginnen weer uit te lopen. Alleen er al naar kijken wordt een mens blij.

En een glas groen erbij- wat wil je nog meer? Groene energie.

Ik had genoeg voor 3 grote volle glazen. Dus ook manlief kreeg zijn portie energie bij thuiskomst- en ik, nou ja ik pikte het laatste glasvol in vanochtend. Heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten