Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 6 mei 2015

Meten is weten - weten wat te eten

Ik weet het niet meer.

Jullie wel?

Alles waar 'te' voor staat is niet goed - ook 'te' gezond.

Een veel gebruikte uitspraak op school was - METEN is WETEN. Dit niet alleen met rekenen maar alle vakken.

De kinderen wisten dat ze een 'overwogen' besluit moesten nemen bij het geven van een (wel overwogen) antwoord. Is het X of is het Y?

Tegenwoordig sta ik ook een beetje zo in de keuken. Een van mijn meest favorite bezigheden is koken. Ik experimenteer graag- pas dingen aan en maak er een feestje van.

Net wanneer ik denk - "zo dat is lekker" of " dat is goed gelukt" komt er een berichtje binnen, of lees ik een artikel over eten en kom ik erachter dat iets weer eens onderzocht is en niet gezond is gevonden.

Soms, heel soms denk ik dat men misschien gelijk zou kunnen hebben. HEEL soms. Soms denk ik, "nou ja zeg.... hoezo slecht voor je?"

Het gevoel dat er appels met peren vergeleken wordt komt ook in mijn gedachten op. Want- wat nu goed is kan morgen weer slecht zijn. Snap je het nog?

Dit klinkt erg cynisch he? Is niet zo bedoelt hoor - meer van de frustratie die men ( ik en vele met mij) voelt bij weer zo'n onderzoek die bewijst dat.........!

Kan je nog iets vertrouwen, denk ik wel eens?

Er zijn zoveel tegenstrijdige berichtgevingen ook.



Lees het artikel en ga dan naar OPMERKINGEN!

Er staat er maar 1 in de vorm van een vraag?

Vitamine zit dicht op het vel- dus niet schillen......

en dan dit: (Klik op het plaatje).


Dus ging ik verder zoeken en kwam ik dit tegen:



(Weer een link dus...)
Het is een hele lees maar de moeite waard!! 

Of niet...?

Ik wil nu graag zeggen - Smakelijk eten.

Ik hoop ook ECHT dat het smaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten