Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 13 oktober 2017

Een hele uitdaging- een Mezze Feast neerzetten

Wie gisteravond ( 12 oktober 2017) naar Masterchef Australiƫ heeft gekeken heeft nu nog ( volgens mij) de beelden vers in het geheugen staan. Misschien, net als ik, zijn ze er nog mee bezig.

Wat is een Mezze Feast? Mezze betekent gerecht. 

Wat een heerlijke, smakelijke en ongelooflijk leuke gerechten kwamen voorbij. Voor de deelnemers aan deze opdracht was het meer een kwestie van overleven, aanpoten en doorzetten. Zij stonden in de gevaren zone en moesten de jury bewijzen van hun kennis en kunnen om in de strijd te blijven. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Wie zou weg moeten?

Het lijkt bijna onmogelijk om deze 5 gerechten in 1 uur met smaak en allure op te dienen. Toch is het een deelnemer helemaal gelukt. Ik heb daar bewondering voor. Voor de andere twee sta ik ook paf hoor, maar helaas, er moet, bij zo'n afvalronde altijd iemand naar huis. En toen kwam echt het element 'opdienen met allure' als grootste reden van vertrek aan bod. Want, je eet ook met je ogen.

Alle gerechten spreken mij aan. Ik heb dus ook voorgenomen om dit feestelijke maal na te maken. De recepten heb ik afgedrukt, de ingrediƫntenlijst ook. Het is nogal wat. Er staan 26 beschrijvingen bij en een hele waslijst boodschappen. Voor mij geen tijdsdruk. Maar wel de ambitie om dit binnenkort op tafel te toveren.
Met de link onder de foto kom je bij de recepten.
Let wel, het is in het engels. Geen probleem toch?
Yotam Ottolenghi Mezze Feast

1 opmerking: