Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

maandag 25 april 2016

Bezoek aan het tuincentrum

Vandaag was het dan zover. Het weer zat niet mee maar ik had al voorgenomen om vandaag mijn kruiden plantjes te halen inclusief wat pluksla, rucola, aardbei en paprika plantjes.

Wij hebben dan geen moestuin of achtertuin maar wel plantenbakken waar ook veel in kan.

Ik houd van vers - en kunnen plukken wat ik op dat moment voor mijn gerecht nodig heb.

Natuurlijk zijn er tijden dat dit niet lukt - maar als het even kan wil ik zelfredzaam zijn wat betreft koriander, bieslook, tijm en dergelijk.

Vorig jaar was het een proef jaar. Wat kan ik op het balkon kwijt, wat doet het 'goed' en waar heb ik wat aan? Na altijd een tuin gehad te hebben was de overgang naar een balkon wel even spannend.

Op de galerij hangen vier plantenbakken- daar komen kleurrijke plantjes in om bij aankomst de boel op te vrolijken. Op het balkon heb ik twee vaste diepe bakken - mooi getimmerd en op wieltjes zou ik ze willen verplaatsen, en ook 4 bakken die aan een rek hangen waar ik veel in kwijt kan.

't Waaltje Tuincentrum, Papendrecht
Mijn bron van deze plantjes ligt in Papendrecht- waar wij gewoond hebben. Ik hou ervan om de persoonlijke, familie-bedrijven  te steunen dus ga niet naar grote ketens maar liefst klein naar privĂ© bedrijven waar mogelijk. Tegenwoordig is er geen grens meer van producten die te koop zijn. De bouwmarkt heeft chips, drinken, kleding en anzichtkaarten. Bij een tankstation kan je melk kopen. Bij een Lidl supermarkt staan huishoudartikelen, etenswaren en autobenodigdheden. Zelfs potgrond 20 liter voor €1,09. Het is geen wonder dat allerlei bedrijven hun hoofd niet meer boven water kunnen houden.

Ik wil plantjes- dus ga ik naar een tuincentrum gestart door familieleden en nog gerund door familieden. ' Waaltje in Papendrecht dus in deze instantie.

Enfin, de regen kletterde op het dak- desondanks was het vrolijk in de kas.

Ik kwam- ik keek, ik zocht en ik kocht.

Nu nog de bakken vullen.

Dat zal ik morgen tussen de buien door doen.

Nu even de hachee afmaken en de deur uit loodsen.

Er wachten hongerige mondjes.


Smakelijk allemaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten