Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 8 april 2016

Buiten de deur eten

Zoals bekend- ik hou van de keuken- van koken en zeker ook wel van eten!

Mijn man heeft als 'hobby' Buiten de deur eten! Dat doet hij graag - hoewel de maaltijden thuis zeer in de smaak vallen en er genoeg afwisseling in zit om hem te blijven boeien.

Ik merk dat ik steeds kritischer wordt wanneer mijn bord voorgezet word elders dan thuis.

Hoe wordt het gerecht opgediend? Het oog wil ook wat.

Zijn de smaken herkenbaar? Als er een beschrijving staat van ' ...met koriander'. Dan wil ik die ook proeven.

Waar betaal je voor? Bij soep hoort een broodje, knappertje of iets om het vocht mee ' op te zuigen'. Dat zou ik er niet bij moeten bestellen en extra voor moeten afrekenen.

Waar erger ik mij aan? Aan het ongegeneerd groot bedrag dat gevraagd - nee opgelegd - voor een klein flesje water bij mijn maaltijd.

Wij gaan echt niet elke week uit eten. Dan vind ik er niets meer aan. Het moet een verwen moment blijven.

Onlangs hebben wij twee overnachtingen gehad in een Fletcher Hotel in Lhee bij Dwingeloo. Het zou een 4-sterrenhotel zijn. Daar had ik mij iets meer van voorgesteld.

Het was netjes, behalve in de badkamer waar ik voor mijn gevoel teveel zwart tussen de tegels zag en het plafond was niet schoon- dat zie je als je in bad ligt en geeft een 'smoezelig' gevoel. Verder prima bedden en ruime kamer. We zouden in het restaurant twee keer een 3 gangen menu krijgen. Ik heb wel wat commentaar achter gelaten over de kamer maar  niet het eten- doe ik nu wel.

ZEKER geen 4-sterren kwaliteit. Gewoon, en ok maar meer ook niet. Maar waarom ik het erover hebt is - de teleurstellingen: dat bij een soep als ik broodje hebben wil nog eens €3,50 moet neer tellen - dan schiet mij dat in het verkeerde keelgat.

En als ik vis ipv het enige andere aangeboden voorgerecht wil hebben en dan nog eens bij moet betalen...ja dan houd het voor mij op. Ik vond de ligging van het hotel schitterend, de sfeer ook wel leuk maar de andere negatieven hebben er wel voor gezorgd dat wij dit hotel dus niet meer gaan bezoeken.

En daar kunnen veel hotels nog van leren. Niet dat ik verwacht dat dit hotel zich aanpast aan mijn onvree - want dat zou te makkelijk zijn - maar jeetje toch. 4 piep kleine broodjes en een stukje boter voor €3,50 ongelooflijk!!! Extra voor het voorgerecht- dan maar de soep- ja de broodjes maar weggelaten uit principiĆ«le overwegingen. Het water was ook niet gratis.

Enfin, over smaak valt niet te twisten - misschien vinden anderen dit 'gewoon'. Mijn beoordeling van dit hotel is gewoon, niet goed dus ook niet slecht- en van de 4 sterren gedegradeerd naar 3.

Het is uiteraard een voorrecht om in een hotel te kunnen verblijven- maar dan wil ik ook met een tevreden gevoel vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten