Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 16 februari 2016

Voorbereiden = voorproeven

Ik heb een lijst gemaakt met gerechten die ik graag anderen aan wil bieden. Ik kan op de 'Hollandse toer' gaan met allerlei stoofpotjes, stampotten e.d. Deze gerechten houd ik wel in acht hoor - en tzt zullen ze ook wel een plekje in de lijst krijgen, maar ik wil ook alternatieven aanbieden. Iets wat men misschien niet zo gauw voor zichzelf klaarmaakt- door tijd druk of ingrediƫnten niet in huis te hebben.

Dan  moet je denken aan rode linzen soep, groentetaart (met eigen deeg) of een lekkere curry ( die heeft tijd nodig om de smaken lekker naar voren te laten komen). Het is al leuk om de recepten te raadplegen. Wat heb ik er dan veel - merk ik.

Kort geleden heb ik ook een boek te leen gekregen. Een soort Dikke van Dalen maar dan over eten, ingrediĆ«nten, tips en ook wat recepten. Ik kende het hele boek niet- de man zelf ook niet moet ik bekennen. Wat staat daar veel informatie in zeg. Geweldig. Nog leuk om te lezen ook. Schrijft ernaast en aantekeningen maken. Erg leerzaam.

Komende paar weken is het 'voorkoken' geblazen. Mijn man vind het  niet erg- die lust alles wel. Nu kook  ik iets meer gericht en schrijf alles op. Het boeide me  niet echt om iets precies na te maken- maar is wel belangrijk uiteraard - want als een gerecht weer voorkomt- moet het wel aan de 'eisen' voldoen nietwaar?

Het zonnetje schijnt en de verleiding om buiten te gaan zitten was vanmiddag toch wel erg groot- en ja, ik bezweek onder de druk. Nu ga ik de keuken weer in - want ook daar word ik warm van. Letterlijk en figuurlijk!

Ik ga weer proef koken- voor de foto's natuurlijk!

Donderdag is de prei-aardappelsoep weer aan de beurt. Super lekker en kan uiteraard over gehouden worden tot vrijdagavond, of zelfs ingevroren voor een makkelijke maal in het weekend.

Smakelijk eten voor straks allemaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten