Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 10 februari 2016

Mee eten maar dan anders

Extra gasten aan tafel- erg gezellig en dat komt bij ons nogal regelmatig voor.

Ik hou daar van.

Voor mij is een maaltijd delen een bijzonder en intiem gebeuren.

De gesprekken, de sfeer en het samenzijn is intiem, informeel en relaxed.

so ervaar ik dat in ieder geval.

Vooraf nog eventjes een port of wijntje met een snabbeltje.

Aan tafel zitten en de wereld verbeteren, reis verhalen delen, hobbies toelichten. Allemaal gesprekstof wat wel eens ter spraken komt. Echt diep en serieus wordt het niet aan tafel- dat is voor 'erna' over een borrel en koffie met chocolaatje. Wanneer je met een voldaan gevoel lekker op de bank neerploft en nageniet van de maaltijd.

Maar nu, ik ben van plan om te koken voor de 'ongeziene' gast. Diegene die het te druk hebben, te moe zijn of eventjes uit een andere keuken willen eten.

Die schuiven niet aan onze tafel - maar eten wel mee. Erg spannend- op een leuke manier.

Ik heb er zo'n zin in.

Vrijdag komt de nieuwsbrief met de gerechten voor volgende week maandag en donderdag.

Ik zal al verklappen dat het op maandag een 'maaltijd dag' wordt en donderdag een 'soepdag'.

De maaltijden kunnen op de dag zelf genuttigd worden - of de volgende dag als dat beter uitkomt- ook kan (vooral) de soep ingevroren worden - dus twee porties bestellen en eentje achter de hand houden- is ook een mogelijkheid natuurlijk. 

Meeste maaltijden zullen zich ook lenen tot invriezen- handig om te weten als er wat onverwachts gebeurt of een ander plannetje zich voordoet.

Vandaag weer verdere voorbereidingen treffen... menu voor de komende weken inplannen. Lijstjes maken.

Erg leuk! Ik heb er zin in! Jij ook?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten