Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 29 mei 2015

Gezond v/s ongezond

Na het plaatsen ( delen) van het bericht van Francesca Kookt waarin zij haar visie over 'gezond' deelt met haar lezers - kwam ik nog een 'aanrader' tegen van een andere 'foodie'.

Ik houd van bietensap en ook wortelsap - trouwens van vele sappen, vooral zelf geperste sappen met gebruik van mijn sapcentrifuge.

Ik zag een recept voor bietensoep. Ik heb wel eens een 'bietengangen avond" gehouden. Bieten carpaccio, bieten spaghetti en bieten soep. Er zijn recepten voor bietencake en muffins noem maar op.

Dus, dacht ik voor de gein, nieuwgierigheid en misschien ook een beetje ondeugend te zijn. Ik ga bieten googelen.

En ja hoor, daar heb je de poppetjes al aan het dansen.

Op de site van het Voedingscentrum kwam ik dit bericht tegen:

foto: Thinkstock
Voedingscentrum raadt bietensap AF!!

Ik dacht, nou zeg, dat is toch wel heftig.

Dus ging ik verder zoeken en kwam ik DIT bericht tegen:

Bietensap is SUPERGEZOND

Ik laat de het eindoordeel aan u over.


Alles waar TE voor staat is TE!

TE veel of TE weinig!

Zorg dat u een balans in uw eetpatroon heeft en dan blijft ook u in balans.



Gebruik je 'gezond' verstand wat betreft eten en het komt allemaal goed.

2 opmerkingen:

  1. Als ik een dag geen bietensap drink merk ik gelijk dat mij energielevel minder is. Dus ... met mate is het best wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Jedidja, met mate. Teveel van iets, behalve liefde, is niet gezond.

      Verwijderen