Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 20 december 2015

Werkdruk en andere dingen

Nou nou zeg, dat is ook wat. Weer een pauze genomen. Wel van het schrijven maar niet van het koken hoor. Daar ben ik wel erg druk mee geweest. Ik heb de afgelopen weken een aantal nieuwe trucjes geleerd, toegepast en geproefd. Wel erg leuk. Niks buitengewoons hoor - en ook niet zo ingewikkeld, maar soms moet je even tijd nemen om te experimenteren en jezelf als amateurkok uit te dagen.

Er waren een aantal 'dingetjes' die ik onder de knie wilde krijgen- en wat recepten die al een (lange) tijd op een stapeltje liggen.

Een hiervan heb al ik 'geactiveerd' - terwijl mijn kleinkinderen op bezoek waren. Met kleindochter
macarons maken. Dat was zo leuk.

Het kwam doordat er een doosje met speciaal voor oma uitgezochte macarons op de Thalys was blijven liggen. Verdriet en boosheid waren orde van de dag. Totdat mijn dochter opperde dat oma misschien macarons wilde maken met de beteuterde kleindochter. En zo geschiedde het.

Nou moet ik even in de grijze massa in mijn hoofd denken " welk recept had ik ook al weer?" Want, mijn kleindochter spreekt en leest alleen engels. Heb ik nou een Nederlands recept gebruikt of een engelse...? Hmm, weet het echt niet meer.

De taken werden verdeeld. Wie wat kloppen, mixen of mengen zou. De kleur werd door kleindochter bepaald - "roze oma, dat is het mooiste voor macarons!"

Eerst alle ingrediƫnten voor de dag halen, mixer, pollepels en dergelijke gepakt, maatbekers en lepels ook. Weegschaal... bakjes nou ja alles wat nodig is om georganiseerd te werk te kunnen gaan.

Wat hadden wij een plezier....( uit respect voor de wens van mijn dochter- geen kinderfoto's online)




Met haar 9 jaar vond ik dat ze een geweldige prestatie had geleverd. Een enkele was wat hol maar de buitenlaag was 'crunchy'  en de ' sticky chewy inside'  was verrukkelijk.

We hebben met z'n allen genoten van deze super lekkere lekkernij!

Na veel zoeken toch het recept gevonden. Staat volop gedetailleerd  beschreven. Voor de wat handiger koks, als dit je eerste macaron ervaring is, toch goed om alles eerst door te nemen.
Er staan talloze online - deze hebben wij gebruikt!

Voor het Macarons recept klik hier.

Smakelijk eten....! Geniet ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten