Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 11 oktober 2015

Lezen- ook een leuke bezigheid

Als kind zat ik vaak met mijn neus in een boek. Als puber moest mijn vader vaak erg laat nog mijn licht uit doe - omdat ik gewoon de hele nacht anders door zou lezen. Als jonge moeder kwam ik er niet aan toe - als student MOEST ik lezen en dat vond ik minder leuk.

De afgelopen 12 maanden hebben wij het druk gehad met verhuizen, verbouwen en ons 'nieuw leven' vorm te geven - dus lezen stond ook niet hoog op de lijst van prioriteiten.

Nu, ja nu komt er weer wat ruimte...en begin ik er weer zin in te hebben. Er liggen een aantal nieuwe kookboeken klaar waar ik meer uit wil weten. Tegenwoordig is een kookboek meer dan alleen maar een verzameling van recepten. Er staan verhalen bij - ervaringen worden beschreven en productkennis wordt gedeeld.

Kort geleden heb ik nog een stukje gedeeld uit " het complete spaghetti boek". Geweldige dingetjes staan daarin vermeld. Ik lees het met plezier, tegelijkertijd steek ik er wat van op! Kleine weetjes maar ook  grappig commentaar waarvan je moet gissen of het in ernst is schreven of juist bedoelt om te amuseren.

" Veel mensen zeggen, dat Marco Polo ( 1254-1324) de eerste spaghetti naar Italiƫ heeft meegebracht, toen hij uit China terugkwam. Dat klopt, zeggen de Napolitianen. De heer Marco Polo kocht inderdaad zijn eerste spaghetti in China - maar van een Napolitaan, die er eerder aangekomen was."

U mag het zeggen - waar of niet waar?

Voor vandaag alleen dit stukje wijsheid!

Geniet van het zonnetje- maak er een mooie dag van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten