Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 9 november 2014

Ik word er warm en koud van.

Het wordt wat koeler buiten. De temperaturen dalen en de dagen lijken korter te worden en de nachten langer. Het is al gauw donker buiten.

Met deze verandering komt er ook een verandering in ons eetpatroon.

Ik moet zeggen - een salade boeit me niet zo. Een koude hap op een natte, regenachtige dag kan mij nou niet bekoren. Dan zoek ik naar alternatieven.

Gek genoeg heb ik daar 's morgens geen last van. Ik stap niet over op een bord warme pad of zo. Tenminste nog niet!

Voor ontbijt maak ik graag een groot glas verse sap. Van bv peren met appels, of appels met winterpeen, ja een heerlijke combinatie. Ik meng ook wel sap van de appel/wortel combinatie met een banaan - dus een smoothie met de verse sap als vocht.

Omdat ik het zo lekker vind heb ik de neiging om mijn glas super snel leeg te drinken - en doe veel moeite om dit niet te doen. Want als je er goed over nadenkt - wie eet nou in rap tempo een winterpeen, twee appels en een banaan? Dat is toch een hele maaltijd.


Vorig jaar heb ik na lange tijd zonder gezeten te hebben, weer een snelkookpan aangeschaft. Daar heb ik nu al profijt van. In deze voor mij, extra drukke periode, kom ik in tijdnood in de keuken. En met die lekkere bieten op voorraad was het even een zegen dat ik geen uren lang de tijd nodig had om de bieten gaar te krijgen.

Na 30 minuten was het vlees klaar, de aardappelpuree smeuïg en de bieten om te zuigen. Zo'n pan bespaart niet alleen vitaminen, smaak, kooktijd dus ook stroom of gas.

Ik verheug me nu al op die lekkere stoofpotjes en snelle gerechten uit mijn snelkookpan.






1 opmerking:

  1. Heerlijk geschreven Anita, ik ga toch eens kijken naar die snelkookpan.
    X Veronique

    BeantwoordenVerwijderen