Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zaterdag 30 augustus 2014

Ik ben ook fan van....

...de snelkookpan.

En dat is niet omdat het woordje 'snel' er aan te pas komt maar omdat de manier van koken waarde toevoegt aan de smaak. En ja, het gerecht is wel sneller klaar.

In de periode van gezin en alle drukte die daar mee gepaard ging was ik dankbaar voor het in bezit zijn van zo'n snelkookpan. Ik had er mee leren omgaan in mijn jaren thuis - want ook mijn moeder had zo'n snelkookpan aangeschaft.


Ik weet nog zo goed wat voor lawaai dat ding maakte onder het koken. Een luid his-achtig geluid ontsnapte onder de drukstopper vandaan en die stopper wiebelde heen en weer dat je er even eng van werd. Zo van " gaat ie de lucht in of blijft het op het fornuis staan". Die ringen van de stopper, die waren zo belangrijk. Want als er niet genoeg druk op de pan werd gezet, dan kon het zomaar als een ware hete modder geiser alle inhoud de lucht in schieten.

En geloof mij nou maar - erwtensoep van het plafond af schrapen is GEEN leuke klus.


Het afkoelen was ook nog een groot avontuur. Door de druk van de pan te halen ( onder de koude kraan af te laten koelen) kwam de druk van de deksel af (uit de pan) en kon de pan open gemaakt worden. Ook dat was even een truc om goed te leren om niet in de problemen te komen.

Gelukkig zijn de pannen tegenwoordig iets gebruikersvriendelijk geworden. Met veel plezier kook ik dus met dit voor mij althans, geweldig hulpmiddel In mijn keuken.




Maar er zijn meer dingen die je in een snelkookpan kan maken. Bv BROOD!! 
Ja ja, de snelkookpan is multi inzetbaar - Hier een link naar een recept voor brood in de snelkookpan.


BROOD uit de SNELKOOKPAN
Groetjes, tot de volgende keer, en nog

Veel plezier in jouw keuken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten