Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

vrijdag 2 april 2021

Mijn SUPER-keuken. Wat zijn we nog steeds blij.

Mijn keuken, mijn trots. Toen wij 6 jaar geleden besloten te verhuizen van een dijk woning naar een appartement kwam er veel bij kijken. Een grote opruim actie om maar mee te beginnen. Van 3 verdiepingen en een schuur naar een gelijkvloers woning met een berging was een grote onderneming. We konden het aan. Waren nog fysiek sterk genoeg en vonden het fijn om ook alvast vooruit te kijken naar onze pensioen periode.  Minder onderhoud, meer vrijheid. Enfin. Dat was toen.

Wij tekenden er op los. Wat we waar wilde, welke kleuren enzovoort. Wat moest vervangen worden en wat kon mee. De keuken was echt 'mijn dingetje'. Ik mocht erop los dromen en plannen. Het zou immers mijn laatste grote verhuizing zijn, dus "maak er wat moois van" zei mijn man.

En dat heb ik gedaan. Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds tevreden met mijn keuzes en de uitvoering daarvan. Wij kozen voor Superkeukens in Strijen, in de Hoeksche Waard, Zuid Holland. Er werd goed naar mij geluisterd. Want dat was wel nodig. Ik wilde iets wat niet voorkomt in de design collectie. Een pantry zou en moest er komen. Links om of rechts om, een pantry was een MUST.  Dat komt door mijn jaren in Nieuw Zeeland en de diverse keukens die ik daar hebt gehad. Een pantry waarin je bijna alles in kwijt kunt. Waardoor je muren niet volgehangen wordt met kastjes en kastdeurtjes.

Enfin, de pantry is er gekomen. Heeft wat voeten in aarde gehad, maar we kwamen er wel uit. En blij dat ik ermee ben.

Zoals vele dingen, vooral nieuw en veel tegelijk, zijn er wel kleine teleurstellingen en nodige aanpassingen. De verbouwing was ingrijpend. ALLES moest gebeuren. We zijn van 3 stoppen in de meter kast naar 7 gegaan, van tegels uit 1974 naar 2015. Je kunt het misschien wel voorstellen. Alles moest opgewaardeerd worden. Toen we eenmaal klaar waren en op de bank rustig tv konden kijken, kwamen we tot rust. Behalve: De koelkast. Wat was dat een hard gezoem. Bellen. Wij werden verwezen naar AEG. Logisch, gezien we hun producten in huis hadden. Ik maak er geen woorden vuil over. Superkeukens kwamen tot onze redding. Wisselde de koelkast om. Geen goed woord voor de AEG service maar wel een gouden douche ( appeltaart dus) voor Superkeukens. Zo blij.

Zwager verhuisde. Wij zeiden- je moet echt naar Superkeukens voor de keuken hoor. Zo gezegd, zo gedaan. Fantastische service weer.

Waarom schrijf ik er nu weer over: Onze wasmachine. Mijn wens was voor een inbouw. In de keuken onder het aanrecht. Was even slikken wat schijnt nogal duur te zijn. Je kan alleen kiezen van een model met droger. Enfin, dat scheelt ook weer ruimte. Slikken en betalen. Erg handig trouwens, de wasmachine in de keuken. Ziet er niks van en is handig geplaatst. Niet in de badkamer dus kan er altijd bij.

De droger stelt niets voor. Echt een aanfluiting. Zonde van het geld maar anders was er niet. We zaten aan het merk vast. Gelukkig hebben wij een groot en half inpandig balkon. Mijn wasgoed hangt voor 95% van het jaar buiten. tJa, na 6 jaar hield de machine op met functioneren zoals het hoorde. De trommel vloog zowat door de keuken. Beuken tegen de deur aan terwijl het centrifugeerde. Schrikbarend. Bellen met AEG. Mannetje komt. Mannetje zegt- kan niet repareren. Vervangen. WAT? Na 6 jaar?? Lang verhaal, we hadden de tijd, door Corona. We gingen nergens heen. Bellen, nog eens bellen. Overleggen. BAH. Weer, klantenservice shocking! 

Dan maar onze Super helden bij Superkeukens erbij halen. Ik kan jullie niet vertellen hoe belangrijk het is om gezien en gehoord te worden als het om klantenbinding en service gaat. De support en het meedenken geeft zo'n goed gevoel.Wij kregen een 'aanbod' van AEG, die vonden dat we in onze handen moesten knijpen dat ze zo 'gul' waren. Wij kregen van Superkeukens een toezegging van een financiƫle bijdrage. Ze voelde de verantwoordelijkheid om ons tegemoet te komen. Twee mensen, 6 jaar wassen en dan een dure machine naar de stort te moeten brengen- dat is gewoonweg absurd.

Waar wij wel over te spreken waren, zijn de twee monteurs die de nieuwe machine kwamen installeren. Super behulpzaam, bekwaam en medelevend. Ook hadden zij goed advies zou de machine het weer begeven na 6 jaar ( wat zij niet uitsloten) gezien hun ervaring. Je vraagt je af waarom een bedrijf dan doorgaat met het produceren van een misbaksel. Enfin, daar ga ik niet over.

Ik ga weer bakken in mijn nog steeds mooie keuken. Superkeukens personeel krijgen iets lekkers voor bij de koffie en wij gaan even heerlijk door de Hoeksche Waard rijden, genieten van het Nederlands landschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten