Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 16 juli 2017

Maandagavond gasten aan tafel

Soms is maandag juist de meest geschikte of leukste dag om gasten aan tafel te hebben.

Deze vrienden zijn alleen op een maandag vrij.

De rest van de week staat hij zelf in de keuken en loopt zij in de bediening.

Ja, zo is dat. Ook mensen die een eetgelegenheid hebben willen wel eens aanschuiven bij vrienden en dat moet dan strak geregeld worden.

Na veel uitstel momenten door allerlei omstandigheden is het zo ver.

Het is zondagmiddag. Ik heb het rijk een paar uurtjes alleen en dan geniet ik op allerlei manieren van mijn 'vrije tijd en vrijheid'.

Het menu heb ik al vastgesteld. De boodschappen zijn al binnen. Ik ga zoveel mogelijk voorbereiden zodat mijn dag morgen iets minder druk is. Ik wil nl ook nog 'even' de voordeur bij mijn zwager schilderen. Hij is thuis morgen- een super gelegenheid om de deur open te kunnen houden.

De paté
Het menu voor morgen is als volgt:

Paté met stukjes geroosterd turks brood met een jam/marmalade van rode ui, granny smith appel en gele rozijnen. ( klik op de link voor het recept van de paté)


Gazpacho in nieuw jasje met sneetje brood met zwarte olijven tapenade. ( klik op de link voor het recept van de gele paprika Gazpacho)

Duck a l'orange, met biet en wortel blokjes en gefrituurde aardappel veters.( klik op de link voor het recept van de duck a l'orange)


Chocolade lava cake met aardbeien soepje en in chocolade gedoopte aardbeien.( klik op de link voor het recept van de Chocolate lava cake)

Er zijn veel elementen die vooraf klaar gemaakt kunnen worden- en dat is nog lekkerder ook zodat de smaken meer intense zullen zijn.

De paté en jam/marmalade staat in de cooling.

De saus voor de eend komt eraan. De gazpacho voorbereidingen zijn ook al getroffen.

 Ook pronkt in de koelkast de tapenade.


Nog een half uurtje dan ga ik met een lekker glas wijn op balkon zitten.

Houd mijn keuken FB pagina maar in de gaten voor diverse tips en gedeelde lekkernijen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten