Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 20 januari 2015

De tegels in mijn keuken


In Mijn Keuken

Ik weet niet hoe jullie het vinden maar ik ben zo trots, blij en tevreden met mijn wandtegels in de keuken. Ja toch? Vrolijk, interessant en kleurrijk maar niet schreeuwend. Tenminste, dat is mijn mening en die van een aantal vrienden die al op bezoek zijn geweest om ons nieuw stekje te bewonderen.

Oh jee, nee toch

Tja ik zei " tevreden" en dat was is ook. Totdat ik tot mijn grote schrik scheuren ontdekte in het galzuur van een van de tegels. Schrok me een hoedje. Nou ja hoedjes zijn niet mijn ding maar u weet wat ik bedoel!

18 problemen

Toen ik verder keek- ontdekte ik 18 tegels waarvan sommige met veel en andere wat minder met scheuren in het glazuur. Oh nee he! We waren eigenlijk net klaar met de herrie, zooi, grote klussen en nu DIT. Ik werd er misselijk van. Mijn mooie wand met tegels werd een domper wand met tegels. Wat nu?

De aannemer bellen. Ik had dit gegeven ontdekt terwijl manlief elders was. Ook zijn hoofd zat vol met wat er nog allemaal moest gebeuren van werk en en en...dus besloot ik hem eerst niet op de hoogte te stellen van mijn bevindingen. Dacht eerst maar een oplossing regelen zodat ik een kant en klaar verhaal had om uit te leggen en hem te ontzien van nog meer stres.

Effe de aannemer bellen

Hij hoorde mijn verhaal aan. Vroeg voor een foto en zei dat hij het tegelbedrijf waar wij de tegels hadden gekocht zou bellen.... en dat is ook gebeurt. De telefoon ging een paar uur later. Of de verkoopster die ons geholpen had even mocht komen kijken? Natuurlijk. Ze keek, we besproken het geval en maakten een afspraak. Ze zou contact maken met de vertegenwoordiger en mij laten weten wat de uitkomst van dat verhaal zou zijn.

Antwoord op mijn vraag

"Dit ga je niet leuk vinden, maar ik weet waarom de tegels nu zo zijn. Het hoort zo. De tegels gaan er allemaal zo uitzien. Het is een 'sfeer look'  om 'oud te lijken. Ik heb jullie daar niet over geadviseerd. Het spijt me." Nou, dat vond ik inderdaad niet leuk. OUD lijken? Ik heb net een NIEUWE keuken geplaatst waar ik 30 jaar in hoop te koken - en met plezier. Nu zie ik overal tegels met barsten - die 'look' heet krakelee. Ja, net als die dwaze spijkerbroeken ( mijn mening) met scheuren en rafels en dan zo'n grote veiligheidsspeld eraan. Oud maken en als nieuw dragen. Spijt me voor diegene die dat mooi vinden maar ik had mooie, gladde, kleurrijke tegels uitgezocht. Had ik een voorbeeld tegel gezien met die 'scheuren' dan was mijn keus we degelijk anders geweest. Dit detail is ons niet verteld - de verkoopster is daar ook heel eerlijk in en gaf het ook toe.

Neem de tijd

We zijn beetje ( boel) moe. De afgelopen maanden hebben veel van ons gevergd en we hebben rust nodig. Ik laat het even voor wat het is. Op aanraden van de verkoopster en onze aannemer laat ik het even los. We moeten wel beslissen wat we ermee gaan doen. Ik vind het LELIJK dat is duidelijk. Kan ik ermee leven? Denk het niet toch laat ik er wat tijd overheen gaan.... ik moet wel wat ik ben verward, moe en teleurgesteld. Dan  moet je even afstand nemen. En dat ga ik doen......






Geen opmerkingen:

Een reactie posten