Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 23 augustus 2017

..en dan was er nog dit! #2

Dit het tweede leuke wat Uit mijn keuken kwam afgelopen week.

....... was van het ontvangen van een link naar een lekkernij via een vriendin in Nieuw Zeeland. Ik dacht, 'weet je wat, ik maak het gewoon meteen!' Meestal sla ik zulke links op en komt er niet altijd wat van. Dus, zondagochtend stond ik in de keuken om iets 'leuks' en verrassends te maken voor bij de koffie. Maar ja, een van de redenen dat ik niet meteen reageer op zo'n recept is omdat ik niet altijd de nodige ingrediƫnten in huis hebt.

Het ging over een banaan, een chocolade notenpasta en bladerdeeg. Ik keek het filmpje even aan en dacht meteen, te dik deeg en te groot die hele banaan. Ook had ik geen Hazelnoot pasta in huis.

Ik kon het niet laten, een idee broeide.

Het mocht zo zijn dat er nog 5 bladerdeeg 'blaadjes' in de vriezer waren en 1 banaan op de fruitsschaal. Daar kon ik wel wat mee.

Na de banaan gehalveerd te hebben en gehalveerd... en op het uitgerolde stuk bladerdeeg zwarte bessenjam gesmeerd te hebben, rolde ik het deeg redelijk strak op. Om het netjes te maken sneed ik de einden eraf.

Ik heb 4 rollen zo gemaakt, met mes ingesneden en met eiwit ingesmeerd. Van het overgebleven vel heb ik met de jam een bladerdeeg 'taartje' gemaakt. Kon dat niet zomaar weggooien.

Op een bakplaat met erop wat bakpapier deze rollen ongeveer 18 minuten op 185 gebakken met de laatste paar minuten even op 200 gezet.

Een paar dagen hiervoor had ik wat gemaakt met gesmolten chocola en met het overblijfsel daarvan nu over de kersverse bananenrollen in lijntjes gedruppeld.

Op de zondagochtend een lekker vers en zeer smakelijk gebakje bij de koffie. Wie is daar nou niet blij mee?








Geen opmerkingen:

Een reactie posten