Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

maandag 9 februari 2015

De planning

Ik durf hier nu over te schrijven...want er is tijd. Er is tijd om te plannen. Om vooraf alvast na te denken over de moestuin en wat erin gaat dit jaar.

Meer van dit, minder van dat.

Ander plekje voor de bonen, brocolli of tomaten.

Stukje erbij- stukje eraf.

Zelf plantjes kweken of kant en klaar kopen.

Weet je nog, wat vorig jaar een goede oogst gaf en wat minder geslaagd was?

Een van mijn  schoondochters is hoofd hottemetoot bij een tomatenkwekerij in AustraliĆ«. Ze brengt dagelijks tomaten naar huis en  zo langzamerhand zijn de medebewoners ( manlief en zoon) ze wel een beetje zat.

Ze werkt lange uren van smorgens vroeg 5:30 tot smiddags 16:00. Sosm als het te heet in de kas wordt komt ze wat eerder naar huis. Maar om te zeggen dat ze dan energie in overvloed heeft is een andere zaak.

Toch wilde ze alvast wat voorraad invriezen voor als de tomaten minder worden.

Ik heb haar het recept gegeven die nu op Facebook staat.

Voor de zoete kauw- bij het karameliseren van de ui enz...voeg een volle lepel rietsuiker toe.

Misschien handig om wat recepten na te gaan die je graag gebruikt. Zijn er groenten die je zelf extra kan verbouwen om zo de smaken te versterken. Er zit toch echt wel een volle smaak aan groenten uit eigen tuin.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten