Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 26 december 2017

Uit eten met de kerst- bij Hotel- Restaurant de Prins.

Ik hou van koken. Ik hou ook van vrienden en familie om de tafel. Ik hou van gezelligheid en lekker eten. Dit jaar kwam er geen eten Uit mijn Keuken met de kerst. Ook niet op 2de kerst dag. Het was een keuze waar ik nog achter sta maar niet een die ik elk jaar zo zou willen hebben. Ondanks het lekkere eten, de vrijheid en rust. Een keer eerder waren wij uit eten geweest op kerstdag. Het jaar was 2012 en een paar dagen voor de kerst op 19 december overleed mijn lieve schoonvader. Hij kon niet begraven worden voor de kerst. Het gevoel was zo raar om toch 'kerst' te vieren. Het leek niet pluis. Toch wisten wij wel dat pa had gewild dat wij 'gewoon' de kerst zouden vieren en het er beste van te maken wat er te maken viel. Wij zijn bij Kampong Kita neergestreken. Daar was hij samen met ons een paar keer geweest en we wisten- dat had hij ook leuk en lekker gevonden.

Dit jaar, voor welke reden dan ook, kwam ik maar niet in de kerst sfeer. Op mijn Facebook pagina zag ik een post van Hotel Restaurant de Prins, Buren verschijnen. Het kerst menu was online! En zonder veel geklets en gedoe hebben wij een tafel geboekt, mijn man, mijn zwager en ik. Er kwam nog een stoel bij. Dat voor een lieve vriendin/buurvrouw die ook alleen zou zijn die dag. Voordat ik het wist was het beklonken. Wij gingen uit eten met de kerst. Rust in de tent. Ik krijg op mijn kookpagina ook allerlei lekkernijen voorgeschoteld en nu hoefden ik er geen aandacht meer aan te besteden...nou ja, dat is te moeilijk, maar ik hoefde geen keuzes te maken voor een eventueel menu.

Wat was dit een goede beslissing zeg. Niet dat wij daar aan twijfelde want we hebben vaker bij de Prins gegeten maar nooit zo uitgebreid als dit. Een 5 gangen menu.Voortreffelijk!

Het begon al buiten. Wat ziet dat gebouw er geweldig uit. Als een sprookje. Bij binnenkomst een warm onthaal, jassen aangenomen en werden wij naar onze tafel gebracht. Het was ook echt 'onze tafel' want op de menukaart stond onze naam.

Een lekker fris aperitiefje - de enige alcoholconsumptie die ik als BOB de hele avond op had.

Ik was al helemaal blij van het menu toen ik het online zag en daar werd ik alleen maar blijer van toen ik eenmaal de borden op tafel zag komen. Alles met liefde en zorg gemaakt en gepresenteerd. De smaken vol en overheerlijk. Met z'n 4-en waren wij zeer verrast en uitermate tevreden met wat ons voorgeschoteld werd. Wie wordt nou niet blij van een heerlijke coquille, varkenswang, wildstoof, roodbaars, reerug. Wat leuk was, was het wijn arrangement. Deze hebben de andere 3 als half genomen. Dus geen volle glazen maar wel genoeg om het gerecht tot volmaaktheid te laten komen. Ik hoorde alleen maar goede geluiden bij het bespreken en evalueren van wat in de glazen geschonken werd.

Het is echt niet de bedoeling om elke kerst uit te gaan eten. Toch zal dit niet de laatste keer zijn. Deze ervaring heeft geleerd dat het ook zeer waardevol en gezellig is als je een keer ergens anders aan tafel schuift en jezelf lekker laat verwennen. Buren ligt niet naast de deur maar wij hadden het er voor over om die 50+ kilometers in de auto te zitten om aan te komen op dit adres.


Wij waren zeer tevreden over de bediening, de ambience, de stijlvolle aankleding, de wijnkaart en zeker de gerechten met als kanttekening het dessert. Dit was lekker maar wel voor ons allemaal die als laagst gescoorden in deze lange lijst van lekkernijen. Dit hebben wij ook aan de bediening gemeld. Dat is alleen maar eerlijk. Het was geen negatief kritiek maar opbouwend bedoelt. We misten een 'crunch' en een zuurtje. Het zag er overheerlijk uit en het was een leuke vertoning om het aan tafel met de brander op de meringue een kleurtje en gaarheid te krijgen. Dat was geweldig. Alleen net als ik al zei, het viel net iets minder in de smaak gewoon omdat verder alles zo super lekker en op smaak was.

Alle lof aan het personnel in de keuken en in de bediening. Jullie hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd. Dank daarvoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten