Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

woensdag 13 april 2016

Het Diner

Gisteren werd een tweede poging gemakt om een verjaardag diner te delen met een oud tante. Een paar weken geleden liep het even anders maar nu zou het toch echt gaan gebeuren.

Wat is mooier, prettiger en fijner dan samen aan tafel te zitten en verhalen te delen met elkaar onder het genot van 'n hapje en 'n drankje? Zo denken wij erover. Samen aan tafel. Geweldig. Ik heb het al eens eerder aangekaart- een Dinerbon als verjaardagcadeau. Dit doen wij regelmatig. Niet omdat we anders 'niets' weten te geven, maar omdat het huist zo 'kostbaar' is om tijd met elkaar door te brengen.

Tante werd 89. In al haar levensjaren heeft ze alles al om zich heen 'verzameld' om haar woonomgeving prettig te maken. Haar eigen kinderen en kleinkinderen weten wat ze als cadeau leuk zou vinden, maar wij, neven en nichten-'tja het is soms echt puzzelen. Dus, een paar jaar geleden zijn we begonnen met samen eten. Mosselen, die vind tante heerlijk. Toevallig wij ook. Het was toch gezellig.

En zo hebben wij een 'traditie' tot stand gebracht. Dinerbonnen.

Gisteren zou het ervan komen. Tegenwoordig eten wij bij tante thuis. Ik bereid alles zo ver mogelijk voor- en 'kook af' aan huis zeg aar. De tafel wordt gedekt, de fles wijn ontkurkt en het feest kan beginnen.

Tante houdt van lekker eten. Ze weet wel haar maat te houden hoor- dat wel, maar lekker, ja dat gaat er altijd wel in. Geweldig is dat om mee te maken.

Vooraf- een 1/2e  gevulde tomaat met zalmmousse. Tomaat met 'zigzag' rand gehalveerd- was super lekker.

Soep- Aardappel-preisoep. Dat ging er makkelijk in.

Hoofdgerecht: Ja, klinkt niet zoals het hoort maar is SUPER lekker - Zuurkool met zalm

Toetje: Lemon Meringue Pie

Erbij een lekkere zoete witte wijn- daar houdt tante van. Niet mierzoet maar ...gewoon - niet droog!




Wat hebben wij met z'n drietjes genoten. 
Het was zo plezierig, we werden er zo vrolijk en blij van. 
Ik kan het iedereen aanraden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten