Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

dinsdag 23 februari 2016

Wat verder op tafel komt

MAANDAGAVOND -Twee mensen blij gemaakt met het gerecht - Hutspot a la Anita

Nou kan je wel denken - ach twee mensen, wat is dat nou? Maar voor mij een fijn gevoel van tevredenheid. Vooral als ik dan later berichtjes krijg van - "wat lekker, en zo anders dan het traditionele!" Dus die houden wij erin.

Donderdag staat er courgette soep op het menu- met een kick! Niet zo'n brandend gevoel in je mond maar wel een lekker pittig smaakje bij het doorslikken- het blijft niet te lang hangen - maar net lekker genoeg dat je het voelt.

Courgette hoeft niet flauw of saai te zijn - het is een super gezonde groente waarvan ik het gevoel hebt dat het ondergewaardeerd wordt.

Het is heerlijk om te vullen en dan grillen of bakken, leuk om dikker schijven van te snijden en het middengedeelte eruit te halen. Daarna de schijven in een koekenpan te leggen en vullen met ui, tomaat en geraspte kaas er boven op - in de koekenpan bakken! Er zit veel vocht in de courgette dus kan in eigen vocht garen en bij voorkeur een klontje boter toevoegen! Zalig.

Kijk maar op de site van dokterdokter en lees wat hij schrijft over de courgette. Toch fijn om te weten wat je in de pan of op je bord hebt, nietwaar?

Het voorkoken en proeven gaat gestaag door - erg leuk en uitdagend om de smaken zo duidelijk mogelijk te maken en gevarieerd te koken.

De planning van week 9 ligt al klaar - de dagen wel aangepast gezien er al afspraken stonden waar ik niet omheen kon.

Volgende week is er dus op dinsdag en donderdag een afhaal moment 



maar de gerechten blijven nog eventjes als verrassing.

Fijne dag allemaal en smakelijk eten voor als je weer aan tafel zit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten