Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

zondag 31 mei 2015

Zondagontbijt

Elke zondagochtend dek ik de tafel voor een gezellig en lekker ontbijt.

Soms maak ik er een feest van - en pak ik helemaal uit maar 'gewoon' gezien is het standaard: Vers brood, beschuit, kaas, zachtgekookt eitje, broodbeleg, een pot thee en 'zondag-muziek' op de achtergrond.

Een paar van die echte 'verwennerijen' zijn bv - vers gebakken croissant, bagel met zalm en cream cheese, luchtig omelet, of zelfs - voor manlief een engels ontbijt met alles erop en eraan. Ik prefereer dan bonen in tomatensaus met een gepocheerd ei met soldaatjes van toast. Zalig vind ik dat.

En zo heeft iedereen wel een voorkeur voor 'gewoon' of bijzonder ontbijt denk ik dan.




Vandaag was een standaard ontbijt met toevoeging van een gezond versgeperste sap van appel, wortel, verse gemberwortel en komkommer met sap van een halve citroen.

Om te zorgen dat ik de komende dagen nog wat sap achter de hand hebt - heb ik extra gemaakt. Scheelt toch weer een schoonmaakbeurt nietwaar?

Het is lastig om dat stukje gemberwortel goed uit te persen als je het los van alles in de pers stopt. Ik heb daar een trucje voor verzonnen. Werkt perfect.


Ik hol wat wortel uit (of in welk fruitsoort dan ook) en stop daar het stukje gemberwortel in. Zodra dit gedeelte geperst wordt komt er een heerlijke gembergeur naar voren. Echt een beleving.

De ingrediƫnten van vandaag zorgde voor 600ml sap. en uiteraard voor een vitamine-energie boost die ons de hele dag bij zal blijven. Heerlijk.


Is het gezond? Ach, daar mogen de wetenschappers zich mee bezig houden. Ik zeg en houd me aan de regel dat als er geen TE voorstaat, dan is het goed voor je lichaam.

Na een ziekenhuisopname van 8 dagen met nierbekkenontsteking werd mij aangeraden om mijn nieren te verwennen met zo af en toe bietensap en wortelsap te drinken en dan zo vers en puur mogelijk. Dat doe ik dus. Nee, ik drink het niet elke dag, en nee, ik drink die 600ml niet in een keer.

( link naar de website van GoedGezond)

Fijne zondag allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten