Welkom In Mijn Keuken


Gezellig, blij dat je er bent. Koken doe ik graag, experimenteren ook. Ik gebruik standaard recepten, eigen verzinsels en wat de koelkast en voorraad kast mij bied. Kijk, verzamel en probeer, vooral iets nieuws en niet onbelangrijk - geniet van de keuken en alles wat daar mee te maken heeft!

Smakelijk eten!

donderdag 28 augustus 2014

Ik ben fan van....

....kookprogramma's. Met als uitblinker Masterschef Australië.

Kwaliteit, humor, genegenheid, liefde voor (lekker) eten, uitblinkers en hard strevende ( kandidaten) en vooral veel informatie, tips and vernieuwende producten en recepten.

Nou is het wel in mijn voordeel als kijker, dat ik vaak de producten of ingrediënten ken met de engelse benaming en mij soms verbaas over de vertaling. Na 30 jaar in een keuken gestaan te hebben Down Under ( mijn eigen dan he!) en de boodschappenlijstjes opgesteld hebt weet ik wat Bicarbinate of Soda is, of 'castor sugar' en oh wat jammer dat ik hier 'icing sugar' niet in 1kg verpakking kan kopen of echte 'brown sugar'. Want ze zijn toch anders.

Dit geldt ook voor de soorten 'stukken' vlees en groente soorten die ik als 'gewoon' beschouw worden hier als bijzonder gezien. Pompoen en pastinaak bv. Daar een dagelijkse kost - hier door velen nooit geproefd of zelfs voorbereid. Zo zie je maar - tegenwoordig zijn producten uit (bijna) alle hoeken van de wereld ook IN (bijna) alle hoeken van de wereld beschikbaar en veranderd dat wel ons eet en kook gedrag. We worden door deze kookprogramma's gelukkig bijgeschoold en uitgedaagd om buiten onze comfort zone te gaan experimenteren.


Afgelopen week is MCA weer aan een nieuw seizoen begonnen. Ik neem het programma op en kijk op een moment dat ik in alle rust er van kan genieten en leren - en in die volgorde!

GENIETEN en LEREN



Geen opmerkingen:

Een reactie posten